چگونه مهارت صحبت کردن زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید؟

improve speaking
اشتراک گزاری
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on facebook
Facebook

عناوین

صحبت کردن (اسپیکینگ) اغلب سخت ترین مهارت های در بین چهارمهارت دیگر زبان است. گوش دادن و فهمیدن و یا حتی خواندن و نوشتن است یک چیز است ، اما صحبت کردن با کسی که زبان مادریش انگلیسی است یک چیز دیگر است. اما با ترفندهای درست (و سعی و کوشش مداوم)، می توانید به راحتی از طریق منحنی یادگیری پیشرفت کنید.

مرحله اول: زبان انگلیسی خود را در خانه تقویت کنید

۱- صدای خود را ضبط کنید.

هنگامی که شما تنها هستید، شما دلیلی برای اضطراب ندارید. شما می توانید به مغز خود اجازه دهید که آزادانه جریان پیدا کند. بنابراین صدای خود را در حال حاضر ثبت کنید! انگلیسی شما در بهترین حالت ممکن قرار دارد. یک کتاب صوتی یا یک کلیپ آنلاین پیدا کنید که می توانید از آن تقلید کنید. آیا زبان انگلیسی شما یکسان است؟
یا خود ازروی یک کتاب بخوانید و ضبط کنید. شما قادر خواهید بود تا حقیقت خودتان را بشنوید (که ما به طور شگفت انگیزی در زمان واقعی با آن با مشکل مواجه هستیم) و قادر به اشاره دقیق به تغییر ناگهانی در زبان انگلیسی خود هستیم و در آن شما آهسته پیش میروید و مشکل دارید. سپس آن را ضبط کنید و ببینید که چگونهصحبت کردن (اسپیکینگ) زبان انگلیسی شما بهبود یافته است!

صدای خود را ضبط کنید

۲- بلند بخوانید.

اگر دستهای شما پر است یا دستگاه ضبطی ندارید، به سادگی با صدای بلند بخوانید. در هر صورت، حداقل ۱۵ یا ۲۰ دقیقه در هر روز این کار را انجام دهید. شما برای دوره های طولانی صحبت می کنید در حالی که جملات طولانی را تشکیل نمی دهید و شما می توانید به دایره واژگان خود اضافه کنید.
بهتر است کتابهایی با گفتگوی زیاد انتخاب کنید. زبان عموما واقعی تر و کمی ساده تر است؛ در هر صورت، گفتگوهمان مکالمه است. توانایی خواندن شعر عالی است، اما مکالمات برای بالابردن توانایی کاربردی تر است.

۳- به MP3، پادکست ها و اخبار گوش دهید.

ما در چنین عصر دیجیتال زندگی می کنیم؛ حتی اگر فکر می کنید که یک فرد که زبان مادریش انگلیسی است در اختیار شما نیست، شما میتوانید این کار ها را انجام می دهید. Scientific American ، CBC، بی بی سی و رادیو ABC استرالیا، MP3 هایی عالی برای شروع هستند، و همچنین یک میلیون پادکست و تعداد کمی از ایستگاه های خبری نیز وجود دارد و بهترین بخش این است که این افراد به طور کلی به وضوح صحبت می کنند و لهجه عمومی بسیار خوبی دارند.

یکی دیگر از سورپرایز ها ؟ اینها کمک میکنند که شما چیزهای جالبی برای صحبت (اسپیکینگ) به زبان انگلیسی در موردشان را داشته باشند!

شما از همه خبرها مطلع هستید. حتی اگر فقط تکرار آنچه را شنیدید باشد(مثل کسی که نمی داند!). شما با گسترش دانش خود پیشرفت می کنید. یک تیر و دو نشان .واقعا!!!

پادکست گوش کنید

۴- گوش دادن به موسیقی نیز خوب هست.

اگرچه به اندازه گوش دادن به اخبار / پادکست / و غیره که قبلا گفته شد خوب نیست، اما باز هم خوب است. اگر شما می توانید برروی یک آهنگ روزانه یا بیشتر تمرکز کنید، بهتر است. فقط مطمئن شوید که شما به طور فعال سعی در درک آن دارید. در گوگل اشعار و آواز آن شعر را سرچ کنید!
بهترین کار این است که با آهنگ های رمانتیک شروع کنید. آهنگ هایی که کمی آرامتر هستند. یک روز را انتخاب کنید تا زمانی که بیشتر آن را حفظ کرده باشید و معنی واقعی کلمات را درک باشید. این یک روش عالی برای یادگیری لهجه ها و اصطلاحات عامیانه نیز هست.

۵- تلویزیون و فیلم ها را تماشا کنید.

بخشی جدایی ناپذیر ازصحبت کردن (اسپیکینگ)، شنیدن یا گوش دادن است. به همین دلیل، ساده ترین راه برای درگیر شدن در یک گفتگو بدون در نظر داشتن طرف مقابل، تماشای تلویزیون و فیلم های انگلیسی است. اگر شما حتی مجبور به روشن کردن زیرنویس هم بودید٬ اما سعی کنید مقاومت کنید!
فیلم ها عالی هستند زیرا شما آنها را بیش از همیشه تماشا می کنید؛ هرچه بیشتر آنها را تماشا کنید، چیزهای بیشتری دستگیرتان میشود. تلویزیون هم خوب است، زیرا شما روابط را با شخصیت ها ایجاد می کنید و عادت میکنید به طرز صحبت کردن (اسپیکینگ) و شیوه صحبت کردن آنها.

۶- جهان خود را شرح دهید.

همانطور که روز به روزپیش می روید، با خودتان صحبت کنید. چه کار می کنی؟ چه احساسی داری؟ چه می بینید، میچشید، بو میکنید، می شنوید؟ چه لمس میکنی؟ به چه چیزی فکر میکنید؟ در حال حاضر شما در حال خواندن این مقاله هستید. شما بر روی صندلی نشسته اید (احتمالا). شاید شما در حال گوش دادن به موسیقی هستید و یا تلویزیون در پس زمینه روشن است. امکانات بی حد و حصر است.
آینده و گذشته را نیز در نظر بگیرید. برنامه ی بعدی شما چییست؟ چه کاری کرده اید؟ شما باید به طور مداوم به انگلیسی فکر کنید تا واقعا بهتر شود. هرچه بیشتر به انگلیسی فکر می کنید، سریعترمیتوانید آن را بیرون آورید.

مرحله دوم: زبان انگلیسی خودتان را با کمک دیگران بهبود ببخشید

۱- ریتم ها را تقلید کنید.

درهر زبان در مورد آن موسیقی وجود دارد. شما می توانید دستور زبان کاملا کاملی داشته باشید ولی اگر ریتم را نداشته باشید، صدای بومی نخواهید داشت. بنابراین خواه با یک فرد انگلیسی زبان صحبت کنید خواه تلویزیون تماشا می کنید، به دنبال تأکید، گفتار و احساسات هستید. چقدر خوب می توانید آن را تقلید کنید؟

در هر جمله، قطعاتی هستند که بلندتر و رسا تر هستند و در گام های بالاتر گفته می شود. در عبارت “rock and roll”، بگویید: “rock AND roll” به نظر می رسد بسیار عجیب و غریب است. اما “rockin roll” به نظر می رسد بسیار طبیعی تر است. این ها شکر و تخم مرغ در کیک زبان انگلیسی است!

۲- همچنین حرکات دهان خود را مشاهده کنید.

همانطور که هر زبان دارای موسیقی است، تمایل به استفاده از حرکات خاص دهان نیز دارد. از لحاظ فنی می توانید صدا را درست کنید، اما اگر دهان شما در جای اشتباه قرار بگیرد، درست بیان نخواهد شد. این لب های شما و زبان شما برای ضبط کردن است!

شما نمیتوانید کسی را دقیقا متوقف کنید و از موقعیت فعلی زبان در دهانش بپرسید. اما این چیزی است که شما می توانید در زبان خود آگاه باشید. اگر می شنوید کسی یک کلمه می گویند و شما نمی توانید آن را کاملا تقلید کنید، آزمایش کنید! شاید فقط کمی باید بیشتر در عقب دهان شما بماند یا بلندتر باشد. یه جایی همان جاها است!

۳- نوت بوک و دیکشنری جیبی خود را همراهتان نگه دارید.

هر زمان که با شخصی صحبت می کنید یا صحبت دیگران را می شنوید و به حرف هایی می رسید که به طور کامل درک نمی کنید، آن را بنویسید و آن را نگاه کنید (شما مهارت هجی کردن را دارید ، درست است؟). به جای فکر کردن با خودتان بعد از آن شب، ” هی مرد، این کلمه چه بود؟” شما قادر خواهید بود به دفترچه یادداشت خود مراجعه کنید و نگاهی به یاد داشتتان داشته باشید. بوووووم . یادگرفتید!

این به اندازه کافی خوب است که آن را بنویسید و نگاه کنید. آه ،نه ،نه، نه، نه، شما باید از آن نکته ای که یاد گرفته اید استفاده کنید! (یا شما آن را فراموش خواهید کرد). پس بعد از آن شب یا روز بعد، آن را در سخنرانی خود به کار ببرید. آن را بخشی از خودتان قرار دهید.

دیکشنری به همراه داشته باشید

۴- کلاس های مختلف را بردارید.

اگر شما در یک کلاس هستید که هر روز در آن شرکت می کنید، خیلی خوب است. شما نیاز به در معرض گذاشتن دارید به اندازه ای که ممکن هست. اما شما می دانید که چی بهتر است؟

بودن در دو کلاس، به این خاطر که شما تمام وقت صحبت می کنید. یکی می تواند یک کلاس گروه بزرگ است که معلمان به شما گرامر و همه چیز های خسته کننده را یاد میدهند و یکی می تواند یک درس یک در یک باشد که به شما توجه فردی و تمرکز بر روی سخنرانی خود را می دهد. روزهای تعطیلات آخر هفته روزهای بدون انگلیسی نیست!

کلاس های بهبود لهجه، کلاس های کسب و کار، کلاس های مسافرتی و بسیاری دیگر از کلاس های انگلیسی نیز وجود دارد. اگر شما به کلاس آشپزی میخواهید بروید، کلاس آشپزی به زبان انگلیسی بروید. شاید یک تیم ورزشی یا کلاس ورزشی که می توانید به آن ملحق شوید وجود دارد؟ اگر چیزی را که علاقه دارید را پیدا کنید، انگلیسی نیز علاقه مند خواهید شد.

۵- دلایلی برای صحبت کردن (اسپیکینگ) به زبان انگلیسی ایجاد کنید.

به منظور تبدیل شدن به چیزی بیشتر از یک سخنران در حد متوسط زبان انگلیسی، شما باید زندگی خود را کنترل کنید و زبان انگلیسی را به آن وارد کنید. شما باید اجازه دهید که آن را در هر حوزه زندگیتان – نه فقط مدرسه و یا در کلاس نفوذ کند. همه آنها.

چطوری انجامش بدهم؟ در اینجا چند ایده وجود دارد:

شما دوستانی دارید که آنها هم انگلیسی میخوانند، درست است؟ یک گروه مطالعه تشکیل دهید حتی اگر آنهاهم زبان مادری شما نیستند، فقط خود را وادار کنید که به زبان انگلیسی فکر کند مفید است. شما از یکدیگر انگلیسی میاموزید و محیطی بدون استرس را برای یادگیری فراهم می کنید.

خانه خود را به عنوان یک مکان خوش آمدگویی برای گردشگران و خارجیانی که به دنبال جذب در منطقه خود هستند ایجاد کنید. تعدادی از وب سایت هایی وجود دارد که می توانید به آنها AirBnB، Couchsurfing، Hospitality Club، BeWelcome و Global Loader دسترسی داشته باشید. سپس شما مجبور به صحبت در زبان انگلیسی هستید!

۶- دیگران را به صورت آنلاین پیدا کنید.

اما زمانی که گردشگران به خانه شما می آیند، چه کار می کنید؟ البته وارد چت رووم ها میشوید (لطفا موارد امن را انتخاب کنید.) بسیاری از مردم فقط به دنبال صحبت کردن (اسپیکینگ) هستند و اگر یک دوست پیدا کنید، می توانید ویدیو یا گفتگوی صوتی نیز انجام دهید.

اتاق چت برای همه چیز اختصاص داده شده است.لازم نیست شما به یک چت رووم با اسم غریبه ۱۰۱ وارد شوید . از علاقه خود برای انتخاب خود بهره ببرید و در مورد آنچیزی که چت می کنید جستجو سریعی انجام دهید.

مورد علاقه شما نیست؟ پس چگونه در مورد بازی های ویدئویی تعاملی مانند World of Warcraft یا Life Second صحبت کنید؟ شما می توانید یک هویت را بپذیرید و هنوز هم مهارت های خود را ازبالا ببرید.

یک penpal بگیرید PenPal World و Pen-Pal دو سایت هستند که باید به آنها مراجعه کنید. فردی در انتهای دیگر احتمالا به دنبال همان چیزهایی است که شما هستید.

*pen pal = به دوست مکاتبه ای گفته میشود.

استفاده از چت آنلاین

مرحله سوم: مغز خود را پرورش دهید

۱- هدف هر روزیادگیری یک عبارت جدید است.

اگر دیکشنری جیبی و دفترچه یادداشت مورد استفاده قرار نگرفته باشد، باید راه دیگری برای شروع یادگیری واژگان خود پیدا کنید. در کتابهایی که خواندید، سایتهای اینترنتی که بازدید می کنید، تلویزیون که تماشا کنید، چند کلمه برای نوشتن انتخاب کنید و تلاش آگاهانه برای استفاده از آنها انجام دهید. این تنها راه است تا شما آنها را به یاد داشته باشید!

اگر از آن استفاده نکنید، آن را فراموش خواهید کرد. همه این کلمات را در یک دفترچه یادداشت کنید که می توانید به هر جا که نیاز دارید به آن مراجعه کنید.

۲- خط فونیک را بیاموزید.

ممکن است خسته کننده باشد اما کاملا ارزشش را دارد. الفبای فونتیک بین المللی، یک سیستم نماد است که با صداها مرتبط است. اگر به دنبال یک کلمه باشید که نمی دانید چگونه تلفظ میشود، تنها کاری که بایید انجا شود، نگاه کردن به فونتیک آن کلمه است. IPA درست است، شما می توانید آن را بخوانید، وهورااااا! شما دقیقا می دانید چگونه آن را تلفظ کنید. تقریبا مثل یک جادو است !!!

از آنجایی که زبان انگلیسی خیلی سردرگمی دارد – فرزندان آلمانی، فرانسوی و لاتین (و چیزی بالغ بر حدود ۲۴۷ نفر دیگر) – یادگیری IPA برایشان اجباری است. این مسئله ای برای زبان هایی مانند اسپانیایی لازم نیست که صدای آنها نسبتا سازگار است. C’mon, “cough,” “rough,” “through?”چه خبره؟!

۳- پاداش یا تنبیه در نظر بگیرید.

به نظر می رسد کمی سخت باشد، اما چند لحظه فرصت دهید . بیایید بگوییم شما یک قانون “فقط انگلیسی” را در هنگام شام در خانه تنظیم کرده اید (به هر حال، ایده واقعا خوبی است)؛ چقدر طول می کشد؟ احتمالا خیلی طولانی نیست.

اما اگر شما نوعی برنامه مشوق را داشته باشید (اگر ما فقط دو هفته به زبان انگلیسی صحبت می کنیم، برای شام به بیرون میرویم و غیره ) یا مجازات (۱ دلار برای هر زمانی که زبان مادری صحبت می شود) این احتمالا بیشتر به نظر خواهد رسید.

اینها باید برای منزل شما قوانینی باشد که قطعا می خواهید ازصحبت کردن (اسپیکینگ) به زبان مادری خود جلوگیری کنید٬ اما ایده های خوبی برای کلاس های خود یا گروه های مطالعه نیز وجود دارد. شاید در گروه مطالعه شما، اگر کسی انگلیسی صحبت کند، دفعه بعد باید برای همه غذا بیاورد!

استفاده از تکنیک تنبیه و پاداش

۴- فراموش نکنید اگر شما در حضور یک سخنران انگلیسی نشسته اید، این فقط ساده است که ذهن خود را منجمد کنید، بدن خود را منجمد کنید، و از هر کلمه ای انگلیسی که می شناسید فرار کنید. شما در نهایت لکنت را می گیرید اگر بتوانید همه چیز را به یاد یاورید احساس ناخوشایندی را تجربه خواهید کرد، هرگز مایل نیستید دوباره انگلیسی صحبت کنید. مطمئن باشید این فقط شما نیستید!

این اتفاق برای همه ما اتفاق می افتد. همه. تنها راه جلوگیری از آن این است که فقط متوجه شوید که این یک معامله بزرگ نیست، این به زودی پایان خواهد یافت و هیچکس قصد ندارد شما را برای آن قضاوت کند. زبان انگلیسی در سراسر جهان به گونه ای برجسته شده است که حتی سخنرانان بومی برای شنیدن تمام سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. شما چیزی را که قبلا نشنیده اید نخواهید شنید.

۵- صبور باشید.

مهم تر از همه ، شما باید صبور باشید. یادگیری زبان فرایندی است که می تواند سالها طول بکشد. اگر از خودتان ناراحت هستید، خطر ترک کردن زبان را دارید. این باعث بدترین نتایج خواهد شد! پس به خودتان سخت نگیرید- این نتیجه میدهد. مطمئن باشید . شما باید اعتماد کنید.

ساده ترین راه برای همه این ها این است که یک راه خوب برای بررسی پیشرفت خودتان داشته باشید. این بدان معنی است که نگه داشتن همان دفترچه یادداشت، پر کردن آن، بازنویسی آن نشانهای که اکنون در آن تسلط دارید و یک بار در حالی که مجددا به چیزهایی که دشوار بود، بازگشتید. یادآوری اینکه چه چیز هایی به دست آورده اید این جذابیت را کاملا افزایش خواهد داد!

صبور باشید تا به وقت خود زبان یاد بگیرید

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها