چرا اسپیکینگ در یادگیری زبان مهم است؟

speaking practice importance
اشتراک گزاری
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on facebook
Facebook

عناوین

اهمیت تمرین اسپیکینگ

۴ مهارت کلیدی وجود داره زمانیکه شما دارید زبان میگیرید

۱– لیسنینگ
۲– اسپیکینگ
۳– ریدینگ
۴– رایتینگ

کدومشون به اون یکی شباهت داره؟ کدومشون با اون یکی تفاوت داره؟
جواب این سوال٬ اسپیکینگه. اون سه تای دیگه رو شما به تنهایی میتونید انجام بدید٬ بدون نیاز به کس دیگه ای.
مثلا شما میتونید تنهایی به رادیو گوش بدید٬ میتونید به تنهایی یک کتاب رو بخونید٬ میتونید به تنهایی یک نامه بنویسید.
اما نمیتونید واقعا به تنهایی صحبت کنید. صحبت کردن با خودتون میتونه “خطرناک” باشه و مردان لباس سفید پوش بیان و شما رو ببرن :)) !!

این دلیلیه که شما باید تلاش بکنی تا کسی رو پیدا کنید که باهاش صحبت کنید.
اما چه جایی میتونید مردمی رو پیدا کنید که بتونن با شما انگلیسی صحبت کنند؟ و شما چطور میتونید صحبت کردن رو تمرین کنید وقتیکه تنها هستید؟

اهمیت تمرین مهارت اسپیکینگ

در مدرسه

اگر شما به یه مدرسه زبان میرید٬ شما باید از فرصت استفاده کنید و با معلم ها و دیگر شاگردان صحبت کنید. زمانیکه شما خونه میرید٬ شما هنوز تمرین لیسنینگ میکنید٬ میخونید یا مینویسید٬ اما احتمالا دیگه تمرین اسپیکینگ نمیکنید. اگر معلم شما یه سوال ازتون پرسید٬ این فرصت رو واسه جواب دادن از دست ندید. تلاش کنید تا جایی که ممکن هست بگید. اگه معلمتون ازتون میخواد تا به صورت گروهی یا جفتی با سایر دانش آموزان صحبت کنید تلاش کنید تا جایی که میتونید حرف بزنید. نگران اشتباهاتتون نباشید٬ فقط حرف بزنید.

کلوپ های مکالمه یا کلاس های فری دیسکاشن

در خیلی از شهرهای دنیا اماکنی هست به اسم کلوب های کانورسیشن٬ جاییکه مردم میتونن یک زبان رو با بقیه زبان ها تبادل کنند.
اگه در شهر شما این اماکن وجود داره حتما یه سری بهش بزنید. اما در کشورهایی مثل ایران که این اماکن وجود ندارند٬ شما میتونید به کلاس های فری دیسکاشن برید و از محیط کاملا انگلیسی کلاس استفاده کنید.

شاپینگ (در مراکز خرید)

اگه شما در یک کشور انگلیسی زبان زندگی میکنید که شما بهترین فرصت رو برای تمرین اسپیکینگ دارید تا با مردم بومی مثل راننده تاکسی٬ فروشنده مغازه و …
حتی اگه شما نمیخواید چیزی هم بخرید٬میتونید یه سوالاتی در مورد محصولاتی که براتون جالب هست بپرسید. مثلا “این قیمتش چنده؟ چقدر میارزه؟”

یا “میتونم پولشو با تراول چک پرداخت کنم” یا “کدومشو شما پیشنهاد میدید؟” و سوالاتی ازین قبیل
اغلب شما میتونید یه مکالمه واقعی رو شروع کنید و این خرجی هم برای شما نداره.

اماکن عمومی انگلیسی زبان

حتی اگه شما در یک کشور انگلیسی زبان هم زندگی نمیکنید٬ اغلب ممکنه اماکنی پیدا کنید که تجمع افراد انگلیسی زبان باشه و این میتونه شانس تقویت مهارت اسپیکینگ شما رو بالا ببره. نمونه این مثال میتونه ورود توریست ها به موزه هنرهای معاصر باشه یا سایر اماکن تاریخی دیگه در ایران

زبان٬ همه اطراف شما هست

شما هرجاییکه میرید٬ زبان رو پیدا میکنید. اسم مغازه ها٬ خیابون ها٬ تبلیغات٬ علامت توجه روی اتوبوس٬ قطار و …

حتی اگه شما در یک کشور انگلیسی زبان هم نباشید٬ اغلب وقتی تو خیابون راه میرید تعداد زیادی لغت انگلیسی میتونید ببینید مخصوصا اگر شما در یک شهرهای بزرگ زندگی میکنید. همینطور اعداد انگلیسی٬ شماره ماشین ها٬ شماره تلفن٬ پلاک منزل ها و ….

خوب حالا اینا چطور بهتون کمک میکنه؟ زمانیکه شما دارید پیاده روی میکنید٬ ریدینگ این لغات و اعدادی رو که میبینید رو تمرین میکنید٬ اونها را با خودتون بگید. این دقیقا یه مکالمه نیست اما بهتون کمک میکنه که به انگلیسی فکر کنید.

برای مثال اگه شما دارید در امتداد یه لاین پارک ماشین ها راه میرید٬ شماره پلاک هر ماشینی رو که دارید رد میکنید رو بگید. خودتون رو محک بزنید تا ببینید که با همون سرعتی که میتونید راه برید میتونید شماره پلاک ها رو هم بگید.
اما زیادی بلند صحبت نکنید. :)) !!

آهنگ و ویدیو

زمانی که دارید آهنگ انگلیسی که دوست دارید رو گوش میدید٬ لغات انگلیسی آهنگ رو بشنوید. سپس اونها رو با خودتون تکرار کنید و تلاش کنید که با موزیک همزمان بخونید.
این کلمات رو به هر تعداد باری که ممکنه تکرار کنید تا جاییکه اونها اتوماتیک وار بشند. به زودی شما همه آهنگ رو دارید میخونید.

یا به ویدیوی یکی از کراکتر های مورد علاقه اتون گوش کنید و یک یا دو جمله ای که دوست دارید رو تکرار کنید. انقدر این کار رو انجام بدید که این هم اتوماتیک وار براتون ساده بشه. این تمرینه خوبیه برای حافظه اتون و برای ماهیچه های دهانتون که برای انگلیسی بهشون نیاز دارید.

علاوه بر آنچه که در بالا گفتیم٬ از صحبت کردن نترسید. شما باید تلاش کنید که صحبت کنید٬ حتی اگه شما اشتباه میکنید.
شما نمیتونید یاد بگیرید بدون اینکه اشتباه نکنید. یه جمله هست که میگه: ‘شخصی که هرگز اشتباهی نکرده در واقع شخصیه که هیچ کاری نکرده”

خوب فکر کردن به اشتباهاتتون میتونه یه چیز مفید و مثبتی باشه براتون.
صحبت کنید تا جایی که ممکنه. تا جاییکه ممکنه اشتباه کنید! زمانیکه شما میفهمید که اشتباه کرده اید زمانیه که شما پیشرفت داشته اید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها